torsdag 14. august 2014

Langhelg på Kreta

Onsdag 30.juli ringte min mor fra Kreta og lurte på om jeg ville komme på besøk.
Jeg sa selvsagt ja, men at det sikkert ble vanskelig å finne billetter som ikke kostet en formue.

Jeg tok meg en tur på charterselskapenes sider for å sjekke. Lørdag til lørdag med Apollo kom på 3300,- t/r også kom hotellet i tillegg. Jeg syntes det ble litt for dyrt, men så kom jeg jo på at charterselskapene som regel har enveis billetter både ut og hjem. Og hvis jeg reise ut med Apollo lørdag 2.august og hjem med Star Tour 07.august så kom billetten på ca 1100,-  så totalt med overnattingen kom det rett over 2000,- (må være den billigste langehelg-turen jeg har hatt ever)


Jeg ville jo reise så billig som mulig så derfor kjøpte jeg verken mat eller bagasje. Så jeg reiste avgårde med 5kg håndbagasje.... Det var veldig uvant, men helt sykt digg! Jeg kunne bare spasere rett ut av flyplassen og hoppe i nærmeste taxi. Jeg var sikkert fremme på hotellet før de andre hadde fått bagasjen sin. 

Pakkelisten for fem dagers langhelg på Kreta var ca sånn her: 
en shorts, et skjørt, og en kortbukse. Fire singletter, 2 bikinier, en slumrekjole,  caps, strandhåndkle, to bøker (og en pose med aviser), slippers,  mp3spiller, mascara, tannbørste, hodepinetabletter, ipad, telefon, ladder. Undertøy og et par sko (egentlig kan det vel ikke kalles ordentlig sko, men en slags slippers med lukket front og verdens tynneste såler)
Har aldri reist noen steder med så lite med meg, men nå skal det jo sies at mamma og pappa hadde med seg solkrem, tannkrem, shampoo osv så det var det ikke nødvendig for meg å drasse med meg. 

Så dette var ukens lille reisetips.
Sjekk enveis billetter med charterselskapene hvis du skal ut å reise. De er ofte svært billige.
(198,- kostet det f.eks en vei fra Tromsø til Bulgaria)





Ingen kommentarer: