tirsdag 2. september 2014

Dagene flyr

Igår overtok vi hus 2 sånn offisielt.
Det er egentlig veldig fint å slippe å "liste seg rundt" i noen andre sitt hus. Nå kan jo faktisk gjøre akkurat som vi vil. Det betyr f.eks. at en rosebusk må ofre livet til helga ;)

Huset vi har kjøpt ligger ved siden av mine foreldres hus. Damen som bodde der var veldig opptatt av hagen sin, og den var så flott i "gamledager". Jeg husker jeg gikk forbi og ønsket meg en sånn hage. Nå er hagen faktisk min, men den har jo forfalt noe voldsomt de siste årene. Tenker jeg etterhvert skal ta en del avleggere av blomstrene med meg hit til Tromsø.

Idag har jeg vært hos fantastiske Marianne, en herlig dame som jeg er glad for å ha møtt.
Etterpå dro jeg og møtte min barndomsvenninne E på cafe. Var så fint å få slarve litt igjen :)
Ellers har jeg vasket halve badet, og laget ca verdens beste tomatsaus og kjøttboller til middag. Italia, gå hjem å vogg! Min saus er MYE bedre enn det jeg noen sinne har fått servert i Italia.
Jeg bruker grunnoppskrift fra tomatsuppe når jeg lager saus. Eller egentlig så bruker jeg ikke oppskrift i det hele tatt, derfor blir resultatet litt forskjellig fra gang til gang. Idag fikk sausen koke ekstra lenge så det kan jo hende det var derfor den ble så innmari god.

Har også fått jobbet litt med prosjektskissa idag. Jeg har et lite håp om at jeg skal få den ferdig denne uka, og få sendt den på høring til veilederen min på fredag. Sliter veldig med å formulere problemstillingen, hadde det ikke vært for det så hadde jeg nok vært ferdig allerede.

Oppgaven skal være levert 15. desember så det kan hende det blir årets julegave til meg selv. 15-25000 ord blir sikkert en enkel sak :) Jeg har som regel problemer med at jeg får altfor mange ord.

Onsdag allerede i morgen, en ny dag med jobbing foran Pcen. Når jeg ikke jobber i en jobb så kan jeg heldigvis være fleksibel med tanke på dagform. Igår var jeg dårlig, kjempe dårlig faktisk, så letta det til kvelds og jeg fikk dermed skvisa inn en times kveldsjobb istedenfor. Veldig greit :)

Kom forresten på at jeg ikke har vært hos frisøren siden januar 2013! Jeg har kun farget etterveksten en gang siden den tid, kanskje april, også fikk jeg fikset krøller i juni, men ingen av delene av frisør. Mamma klippet meg i sommer, men jeg har ikke hatt profesjonelle hender i håret på evigheter. Jeg driver jo å sparer ut min naturlige hårfarge, så når håret mitt blir litt lengre så skal jeg faktisk klippe av meg alt som er farget. Det er nok enda en stund til for håret på hodet gror enormt sakte, håret på leggene derimot vokser jo i raser fart *ler*

Ingen kommentarer: