onsdag 24. september 2014

Kjøkkenhylle til besvær

Akk.. etterat jeg gikk å la meg igår måtte jeg stå opp å skrive litt mer på oppgaven min, og var ikke ferdig med det før klokka 1. Så stod jeg opp 8 som vanlig så nå sitter jeg bare å gjesper.
Idag jobber jeg med å anskaffe informanter til oppgaven min, noe som ikke er så enkelt.

Men dagens I-landsproblem er kjøkkenhylle. Jeg har jo prøvd å få tak i en fin hylle til å ha på kjøkkenet, helt siden jeg planla kjøkkenet har jeg tenkt på hylla jeg skulle ha.
Vel, jeg finner ikke hylla jeg vil da, den eksisterer ikke. Så da tenkte jeg å skaffe en annen hylle, til en annen plass på kjøkkenet. Jeg har jo selvsagt vurdert String hylla for lenge siden, men den har jo absolutt alle. Så da har jeg lett etter noen alternativer, men de endre jo som regel på samme pris og er relativt lik så hvorfor må jeg være sær som ikke kan kjøpe noe fordi alle andre har!

Dagens andre historie er da jeg googlet etter hyller og havnet innpå en instagramprofil.
Jeg ble sittende å titte litt på bildene. Hele huset var fylt med designerstærsj. Stærsj som i stoler, puter, kopper, dilldall, lykter,  vaser osv. Selv om det på mange måter var fint så føltes det så veldig, veldig upersonlig og nesten litt "tomt".  Jeg bruker å si at god smak ikke kan kjøpes for penger, det er kanskje litt stygt å si i dette tilfellet, for bevares det var jo på en måte fint, og de som bor der synes sikkert de har det fint. Men det er i sånne øyeblikk jeg kommer på hvorfor jeg ikke liker å ha de samme tingene som alle andre selv om jeg gjerne skulle hatt de.


Den turkise hylla er fra Ellos. 799,-  Den er jo ikke så veldig ulik String hylla?

Ikea har jo også en variant til 475,-

Hvis noen har tips til noe lignende please let me know :)

Ingen kommentarer: