fredag 5. september 2014

Like bra brukt

Da jeg var 23 år kjøpte jeg og kjæresten hus, og flyttet sammen. Jeg var fulltidsstudent, og jobbet noen timer i uka på en klesbutikk, mens kjæresten jobbet fulltid i en ikke fult så bra betalt jobb ;) Hus og oppussing krevde sitt, så dermed ble det ikke så mye penger igjen til andre ting, dermed ble mye kjøpt brukt. Noe hadde vi jo fra før, noe arvet vi, mens andre ting ble kjøpt på bruktbutikk eller finn.

Etterhvert som vi fikk bedre betalte jobber kunne vi kjøpe nytt, men vi beholdt en del av de vi hadde kjøpt, og solgte eller ga bort det vi ikke trengte lengre.

Vi kjøper fremdeles mye brukt, både for å spare penger og for å spare miljø. Min kjære går for snøfresere, gressklippere, verktøy, grill og slike ting. Mens jeg liker å kjøpe "dilldall" ;)

Jeg har tatt et bilde som viser hva jeg ofte kjøper brukt, alt på bilde er fra bruktbutikk eller finn.no:

Bilderammer i alle varianter kjøpe jeg ofte, små møbler som f.eks bord (alt stærsjet  står oppå et bord), serveringsbrett, vesker (under lykta) og ikke minst lysestaker og lykter.



Tilogmed lykta fra Holmegaard er kjøpt på finn.no for en hundrelapp. 
Jeg følte meg veldig heldig da jeg fant den der,også så billig! 

Eneste jeg ikke har tatt med på bilde er det jeg kjøper oftest: Bøker!
Jeg kjøper både bøker som jeg leser på grunn av innholdet, og *kremt* bøker som er pene å se på. Har en nydelig svensk salmebok i myyykt skinn som er såå fin. Kjøpt nettopp fordi den var fin :) (ja også kostet den bare en femmer) 

Det er mange fine skatter på bruktbutikkene og finn.no, så jeg kommer nok til å fortsette med å snoke rundt etter spennende ting. Akkurat nå titter jeg etter kjøkken til vårt fritidshus, og badestamp til vinterhygge. 


Ingen kommentarer: