torsdag 16. oktober 2014

Åh du å du, er du med på leke, så må du tåle steken

Jeg har veldig lite drama i livet mitt, så her kommer det endelig en "drama story" fra meg ;)

I kveld skrev jeg på min helt private facebook profil mens jeg stod på Elkjøp og ventet og ventet og ventet på å få hjelp at jeg nettopp gjorde det.
Så fikk jeg, det som jeg oppfattet som en sur kommentar fra en tidligere kollega.
At vi kunne bytte, Hun ventet nemlig på svar på livsviktige svar fra riksen. Jeg satt lenge å vurderte om jeg skulle svare henne, så gjorde jeg det. Så kom det flere spydige kommentarer.
Denne dama er 40 år, og syk. Jeg vet ikke egentlig hva som feiler henne, men hun deler alt mulig på facebook, og jeg har observert at hun klager og kjefter på alle som klager på små ting, som været osv. Og idag var det endelig min tur!

Jeg gadd ikke krangle med henne offentlig på facebook så jeg sendte hun en privat melding der jeg sa at den første kommentaren hennes var unødvendig. Men hun mente jeg måtte tåle å høre det når jeg la det ut på fb. Vel, for å gjøre en lang historie kort, så har hun nå sperret meg på instagram, og nå venter jeg bare på at hun skal slette meg fra facebook.
Jeg fjernet både hennes og mine egne kommentarer fra statusen min, men selve statusen står igjen. Første gang jeg har gjort det tror jeg!

Akk... denne dama slenger med kjeften "til alle", men er sikkert ikke vant med at noen tar igjen (siden hun er syk så er det vel ingen som tørr) så da ble hun SUR når jeg gjorde det.
Jeg må bare le. Høyt!

Og riste på hodet.

Come on people! Når du slenger med leppa så må du faktisk forvente å få svar på tiltale. Da jeg var 11 år deklarerte jeg til læreren min at Norge er et fritt land, og jeg sier hva jeg vil. Jeg har jo moderert meg siden den tid, men jeg lar meg ikke pille på nesa av verken den ene eller andre. Sånn er det med den saken ;)

Hun avsluttet samtalen med å si at hun ikke kom til å verken lese eller svare på det jeg kom til å skrive. Da måtte jeg i allefall le.
Herregud.

Og jeg som trodde JEG var barnslig! ;)

Moralen i historien (hvis den i det hele tatt har en moral) er at det alltid er noen som har det verre enn deg selv. Men det betyr ikke at man ikke kan klage over dårlig vær eller dårlig service. Livet er ikke en konkurranse om å ha det verst. Og selv om noen mener de har monopol på klaging så sier jeg: drit i dem, hvis man ser stort på det så er det ALLTID noen som har det enda verre.

Ingen kommentarer: