mandag 6. oktober 2014

Gah

Innimellom så blir jeg innmari irritert på folk.
Og en stadig tilbakevendende kilde til irritasjon er kjøp og salg på finn.

Når jeg legger ut annonser der så har jeg aldri synlig telefon nummer, både fordi jeg ikke vil "bli nedringt" og fordi jeg faktisk ikke liker å snakke med fremmede i telefonen. Når folk da sender mail via finn der det står: "Ring mæ angående dette.404xxxx" eller "ring mæ snarest!". Uff, da kjenner jeg at det koker. For det første når jeg ikke har telefon nr i annonsen så er det fordi jeg ikke vil snakke med deg, jeg vil ha kontakt per epost. For det andre: Jeg er ingen hund! Skriv ikke kommandoer til meg, det fungerer overhode ikke.

Jeg vet ikke om det bare er jeg som er rar, men jeg ser rødt når folk "kommanderer" med utropstegn. Kunne ikke falt meg inn å skrevet det sånn. Hvis jeg ville at noen skulle ringe meg ang. et eller annet så hadde jeg for det første skrevet "Hei". For det andre skrevet at jeg hadde noen spørsmål eller var interessert i å kjøpe for deretter å bedt PENT om vedkommende kunne kontakte meg per telefon. (fordi jeg tenker at man gjerne vil vite hvorfor man skal ringe, det vil i allefall jeg vite) Så hadde jeg avsluttet med "håper på tilbakemelding" eller noen lignende, også "Vennlig hilsen"

En annen ting som er dødsirriternde er folk som ikke svarer. Både ved kjøp og salg. F.eks. man ønsker å kjøpe et eller annet, men får ikke svar. Man ser at annonsen fremdeles ligger der, men får fremdeles ingen svar. Er tingen solgt så slett den jævla annonsen. Er tingen lagt av så si det! Kan umulig være så veldig vanskelig?!

Også de som skriver å spør om ditt eller datt, man tar seg tid å svare på alle spørsmålene, men får aldri noe svar. Ha såpass med respekt for andre mennesker at hvis sofaen var for lang eller kort eller hva det nå måtte være, skriv mail/sms tilbake å si "dessverre, den blir for lang/kort". Når vedkommende har brukt tid på å finne og skrive svar til deg, så tar man seg tid til å gi tilbakemelding.

Sånn apropos irriterende: butikkansatte som verken sier hei, sum (det blir hundre kroner), takk eller hadet. Det skjer oftere enn man skulle tro. Jeg går ikke tilbake til butikker med dårlig service så fremt jeg ikke må. Jeg bestiller heller på nett og venter noen dager enn
Har også lagt merke til at butikkansatte ofte er mye hyggeligere når man "ser pen ut". Hvis jeg er pent kledd, pent sminket osv får jeg mye mer hjelp og service enn hvis jeg bare er den vanlige meg med vanlige klær og vanlig sminke. Det er egentlig rart at man lar seg lure på den måten.

Det var dagens lille utblåsning. ;)

Ingen kommentarer: