fredag 17. oktober 2014

Nytt kamera

Igår fikk vi endelig kjøpt oss nytt kamera. Mitt gamle kamera av den lette, lille typen døde i Paris i fjor. Helt siden da har vi tenkt på å kjøpe oss et nytt. Speilrefleksen som jeg kjøpte i 2008 er fremdeles god å ha selv om det er gammelt. MEN, det er så tungt å drasse med seg. Med linse veier det godt over et kilo, og skal jeg ha med ekstra linse så veier det jo enda mer.

Vi endte opp med et Samsung Nx1100.
Fordi det var billig. (typisk)
Vi kjøpte utstillingsmodellen på butikken for 2495,- og fikk med en Samsung pad. Padden trenger vi ikke siden vi har en fra før av, så da tenker vi å selge den, så ender prisen på kameraet på ca en tusen lapp per person for kamera.

Vi er heldigvis ikke så opptatt av å ha nyeste modell av ting og tang så da passet det egentlig fint å kjøpe utstillingsmodellen. Viktigste var at det er et ok kamera som får plass i håndveska mi sånn at det er enkelt å ta med seg. Nå er jo kameraet på telefonen ok, men jeg liker fremdeles å bruke et ordentlig kamera.

Idag er det fredag og vaskedag her i huset.
Vi har ikke vasket klær på to uker tror jeg, så nå flyter det over. I tillegg tisset det ene marsvinet i sofaen igår, over 2 puter, så nå har jeg måtte vaske trekkene til sofaen også.

Ingen kommentarer: