torsdag 13. november 2014

Å bo på rett adresse

Jeg leste i avisa nå nettopp følgende:  "..ser også at folk er villig til å betale mer for "rett adresse".

Nå er det noen adresse også i denne byen som er "finere" enn andre. Jeg vil si at jeg er langt over snittet opptatt av boligmarkedet her i byen etter å ha fulgt det aktivt de 7 siste årene,  og etterhvert er jeg blitt godt kjent i de fleste områder av denne byen. Og når jeg leser at folk er villig til å betale mer for "rett adresse" så må jeg faktisk bare le og riste på hodet.
Snakk om snobberi!
Kunne ikke falt meg inn å flytte til et sted/gate fordi det blir ansett som finere enn andre, og jeg hadde i allefall ikke betalt masse mer for å bo på såkalt "rett adresse".

Nå vet jeg godt hvor det på papiret skal være "fint" å bo. Jeg har gått turer i deler av disse områdene om jeg kan på ingen måte forstå hvorfor dette skal være såkalt finere strøk.

En av veiene som er ansett som fin, er et området med store eneboliger, der det i "gamle dager" bodde mye leger. Men jeg kan på ingen måte forstå at dette skal være et "it" sted å bo. Det samme gjelder et annet område på øya som er veldig populært, men som jeg aldri i verden kunne tenkt meg å bodd.
Jeg har helt andre kriterier for å velge bosted enn å velge noe som blir ansett som "rett" eller "finere".

Så da lurer jeg på om det er jeg som er rar. Som ikke blir imponert hvis en forteller at en bor her eller der. Og heller ikke skjønner hva som er så fint med områdene som er "fine".

Jeg føler meg faktisk utrolig heldig som bor på sted som passer meg helt perfekt. Det er akkurat sånn som jeg ønsker å ha det, og det synes jeg er mye viktigere enn å bo på rett adresse.


Ingen kommentarer: