torsdag 27. november 2014

Interiør butikker i Brussel

Jeg elsker å gå i interiørbutikker og markeder i utlandet. Det er alltid så mye kjekt å se på, men jeg får jo litt vondt i hjerte når tingene er vanskelig å få med seg hjem. Jeg bruker de franske navnene på gatene (alle har både fransk og flamsk navn)

Hvis man er interessert i markeder så er det hvisnok flere i byen. Vi var kun på et. Jeu de balle.
Dette markedet er et virrvarr av alt mulig. Mye søppel, men også noe fint. Temmelig mye folk.





Det er relativt enkelt å finne frem til dette markedet. Jeg mener man bare kan følge skilter som stå "Bazar" på. Vi gikk etter kart så vi så ikke disse skiltene....
Hvis man er i området rundt sentral stasjonen så er det enkelt å gå derfra. Man går i retning av biblioteket også fortsetter inn f.eks. Rue Blaes .

I Rue Blaes er det mange fine butikker. Jeg hadde lyst å kjøpe med meg masse.
Slenger med noen bilder derfra:







I tillegg til denne gata så finnes det en til i samme område. Den heter Rue Haute og går ovenfor Rue Blaes. (i allefall hvis man står på Jeu de balle)
Mye antikviteter i dette området. 

Så finnes det en Maison de monde butikk i Brussel. Der var det mye fint. Den ligger i et kjøpesenter, ikke så langt fra Grand-Place. Kjøpte lampa mi der, mye annet jeg kunne kjøpt hvis jeg hadde fått det med meg hjem....

Så er det en stor butikk i et annet kjøpesenter i samme området. Men det er en som har alt mulig av merker Le creuset, Alessi, Vipp, Pip og de fleste andre kjente merker. Denne ligger i underetasjen på et kjøpesenter som ligger i gågaten som jeg tror heter: Rue Neuve (eller i allefall i nærheten)

Tja.. sånn ellers var det vel noen flere småbutikker rundt omkring, men jeg husker ikke hva de heter. 



Ingen kommentarer: