mandag 17. november 2014

Julegaver

Jeg kom plutselig på at jeg ikke har startet med julegavene, sånn for alvor.
Har forsåvidt bestemt meg for hva de fleste skal få sånn more or less. Det blir en del gavekort for å si det sånn.

Idag har jeg vært ute i butikkene for å kjøpe inn adventskalender pakker til en 9 år gammel jente. Som jeg har skrevet her før så ønsker vi å være med på å hjelpe de som trenger det her i byen nå før jul. Vi bidrar med en adventskalender. Det er kjempe vanskelig å kjøpe adventskalender pakker til noen man ikke vet hvem er. Ikke vet jeg om hun har langt eller kort hår, hull i ørene eller ikke, og alt sånn der så pakkene blir av en mer universell art. Det jeg la merke til idag var at det var VELDIG mye tom emballasje i butikkhyllene, så jeg tror at det stjeles for enorme summer, dessverre.

Tilbake til julegavene......
Jeg er jo begynt å skrive ned tingene jeg gir i gave, sånn at jeg ikke kjøper det samme hvert år. MEN hva hjelper det når jeg ikke sjekker lista før jeg kjøper. Så nå har jeg faktisk kjøpt akkurat det samme som vedkommende fikk ifjor..... jadda...

Nå reiser vi jo avgårde på fredag, og jeg skal kjøpe noen gaver mens vi er borte, men det blir ikke prioritert. Jeg har brukt altfor mange ferier på å løpe rundt etter gaver, så nå er det heller sånn at jeg kjøper hvis jeg snubler over noe.

Når vi kommer hjem fra tur så er det klart for julebord. I fjor var jeg ikke på et eneste julebord, men i år skal jeg på julebord ombord Hurtigruta. Vi er veldig frem og tilbake om vi skal leie hotellrom inne i sentrum istedenfor å ta taxi. Billigste hotellrommet koster 592,-, og taxi kommer på ca det samme vil jeg tro. Koste i underkant av 300,- med natt-helge takst en vei. Alternativet er jo at jeg kjører. Har jo ikke noe behov for alkohol så det kan hende vi løser det på den måten.

Idag fikk jeg forresten verdens beste nyhet om at det ikke er muntlig eksamen etter innleveringen av oppgaven sånn som jeg har fått beskjed om tidligere. Så det betyr at jeg faktisk er ferdig 15. desember, men det betyr også at jeg ikke kan snakke opp karakteren min. Så her må det jobbes!



Ingen kommentarer: