fredag 23. januar 2015

Januarsalgklær = hurra!

Med litt lite penger må man handle på salg for å få pengene til å strekke til.
Jeg begynte jo for to år siden (eller 3?) å lage lister over hva jeg mangler og må kjøpe på salg. Dette har gjort at jeg gjør mye bedre kjøp, og minimalt med feilkjøp. Jeg har også innført regelen om å ting skal prøves, og er man i tvil må man prøve 2 ganger ;)

Jeg hadde budsjettert med 1500,- på klær, og endte på 1596,-

Jeg har nå gått igjennom alt jeg har kjøpt av klær på salg og ser jo at jeg har kjøpt noen uplanlagte ting, men jeg tror det var gode kjøpt likevel. For 1596,- har jeg fått:

Lammeullsgenser grå
Lammeullsgenser lyseblå
(trengte egentlig bare en, men kjøpte to)
Lang strikke cardigan, men som faktisk passer på lengden!
Kåpe
cardigan  med lange ermer til penkjoler (savnet det til jul så da havnet det på lista)
2 bukser (sort og grå, den sorte er helt smashing bra;)
2 belter (skinn begge 2)
Sort t-shirt
Sort - "vest":(ikke planlagt)
Skinnhansker (ikke helt planlagt de heller, men jeg fikk de for 49,- kostet 499,-)
Ullue
Ullstrømpebukser (ja jeg digger ull i alle varianter)
Cardigan (uplanlagt)

Alt jeg har kjøpt er i nøytrale farger og nøytrale snitt. Er vel eneste den "vesten" samt den ene cardiganen som er litt mer unøytral selv om de er i varianter av sort begge to.

Ordinærpris for alt sammen ville vært 9415,-

Sko budsjettet var på 500,- det sprakk med 98,- så en totalsprekk på budsjettet med 194,- tror jeg at går greit.


Vi har jo selvsagt også kjøpt ting og tang til huset på salg, men det kommer etterhvert i et eget innlegg :)


Ingen kommentarer: