mandag 12. januar 2015

Jeg er i live

Jeg er i live, bare så det er sagt. Formen har ikke akkurat vært på topp, og jeg hoster fremdeles. Idag har jeg faktisk følt meg litt bedre så jeg har vært en tur å tittet i butikkene, vurderer å kjøpe meg nye sko før vi reiser for jeg tror det blir litt kaldt med bare vanlige joggesko.

Helt siden forrige onsdag har jeg fulgt med på nyhetene fra Paris. Jeg har siden jeg gikk på barneskolen vært opptatt av ytringsfrihet. "Norge er et fritt land så jeg sier akkurat det jeg vil" deklarerte jeg til læreren min da jeg var 11. Det som har skjedd i Frankrike er helt forferdelig, å drepe mennesker som bruker ytringsfriheten blir helt feil. Selvsagt kan man diskutere opp og ned hvorvidt det er lurt å trykke karikaturer av f.eks. profeten Muhammed, men det må man tåle etter min mening.

De siste dagene er det en annen nyhet som jeg har interessert meg for nemlig fotballfrue. Dette er en blogg som jeg sjeldent leser, men innimellom har jeg pleid å titte innom. At folk kan forsvare at fotballfruen og fotballfrue mannen har skrevet kommentarer til støtte for seg selv på begges blogger er helt uforståelig. Jeg tror ikke at det er mannen som har gjort det, men at dette er noe de begge har gjort. Kan umulig være vanskelig å finne ut av det heller, mtp. at han er fotballspiller og er mye borte, og neppe sitter i garderoben før kamp å skrive kommentarer. (Forresten hvis alt som står på nett om denne karen stemmer så blir jeg nesten redd) Må være mulig å sammenligne klokkeslett for kommentarene med hans timeplan. Men uansett, så er jeg ganske sjokkerte av at "fansen" ikke skjønner at fotballfrue ikke er en person, men en bedrift som kynisk tjener penger på alle klikkene, og har annonse inntekter i millionklassen. Det er jo heller ikke svar på stygge kommentarer de har kommet med men med støtte til seg selv om ymse forhold. Og da å utgi seg for f.eks lege eller jurist er ikke greit.

Sånn bortsett fra å følge med på nyhetene om verdensproblemer og i-landsproblemer så har jeg ikke gjort så mye. Skal lage et julegaveinnlegg etterhvert, og flere andre ting som jeg skulle laget for min egen del. Vi har enda ikke booket hotell i Tokyo så det må også fikses de neste dagene. Jeg har også startet å skrive masteroppgave nr 2 så jeg skal pusle med det fremover.



Ingen kommentarer: