onsdag 4. februar 2015

Snart klar for Beijing! (og Tokyo)

Nå er vi snart klar til å reise!

Jeg har pakket ferdig, mangler bare litt småting som telefon-ladere og toalettsaker så er det klart.
Jeg har tilogmed prøvd klær for å sjekke at det jeg har tatt med faktisk passer. Som vanlig har jeg med noen ordentlige klær som skal få være med hjem igjen, og en del klær som kan kastes etterhvert. Hotellet vårt i Tokyo har både vaskemaskin og tørketrommel sånn at vi evt. kan vaske ved behov. Det er meldt et par pluss grader så vi har med mer klær enn vi ville ha hatt om det hadde vært litt varmere. Trond har på seg en bukse, med en bukse og en joggebukse. Jeg har på meg en bukse, med et skjørt og en ullkjole, og en sånn overtrekksbukse som jeg kjøpte på Sparkjøp for en 50lapp. (har selvsagt med strømpebukse og en tykk tights til å ha under skjørt og kjole) Superundertøy/ullundertøy har jeg pakket til begge to sånn i tilfelle det blir veldig kaldt.
Underdeler tenker jeg kan være vanskelig å finne som passer i utlandet, mens overdeler er enklere å skaffe så jeg har nesten bare tatt med gammelt som kan byttes ut med nytt etterhvert.

Vi hadde sannsynligvis klart oss med litt mindre klær, kan hende jeg må gå igjennom en runde til å sjekke om det er noe vi ikke trenger. Et par sko på og med til hver. Sko er det som oftes gir meg problemer... gnagsår...

Sånn bortsett fra klær har vi pakket svært lite. Jeg har lastet ned et par bøker på padden, også har jeg med meg noen artikler på minnepenn som jeg kan lese på flyturen, så regner jeg med at vi tar med en vanlig bok til hver. Kameraer i alle varianter, gpsen, notatblokk (jeg skal jobbe med hvalprosjektet mens vi er borte), og muligens en yatzyblokk.

Så da er det bare å krysse fingrene for at det blir bra vær i morgen sånn at vi kommer oss avgårde! Jeg er litt bekymret for at vi har litt dårlig tid hvis det oppstår en forsinkelse ut fra Tromsø.

Ingen kommentarer: