lørdag 14. mars 2015

Gardiner - alternativ?

Vi bruker veldig lite gardiner her i huset.
I stua har vi noen helt tynne, halvveis gjennomsiktige hvite gardiner. Eneste grunnen til at vi faktisk har gardiner i stua er det ble veldig nakent uten.

På soverommene har vi også gardiner (for å få det mørkt), og i yttergangen (for å skjule det stygge vinduet). I kjøkken, "spisestue", loftstue og bad har vi ikke ikke gardiner eller noe annet. Jeg liker å slippe inn lys, og siden det er veldig få som kan se inn til oss så er det ikke veldig viktig med gardiner.

Det som er fint med gardiner er at de myker opp og luner rom på en måte. Det føles ikke riktig så nakent. Og det er det eneste jeg savner med å ikke ha gardiner. Dermed har jeg forsøkt å tenke på et alternativ til gardiner, altså et alternativ til å lune rom.


Dette rommet føles veldig naken på en måte. Så jeg tenker litt på om jeg skal feste en lang streng, stang eller lignende rett under taklista, også henge opp stoff eller gardiner mellom vinduene sånn at de ikke stjeler lys. Jeg har også vurdert å male "gardiner". Altså male noe mellom vinduene. Og jeg har vurdert å lime noe greier rett på veggen eller lage en slags stipe av treverk mellom.
Hvis noen skulle lese dette og ha et godt forslag. Let me know! ;)

Ingen kommentarer: