søndag 26. april 2015

Å holde hviledagen hellig

Det har ikke vi gjort på maaaaaaaaaaaaaaange år. (Er det forresten noen som praktiserer dette i det hele tatt?)
Vi bruker nesten all fritid på oppussing o.l. Det betyr stortsett alle søndager. Min kjære pusser opp mens jeg fikser husrydding osv.
De siste dagene har jeg bare vasket klær. Etter å ha vært uten vaskemaskin i 2 uker ble det mange maskiner som skulle vaskes. I tillegg hadde vi et par maskiner fra før ferie, og med ferie blir det jo ekstra mye skitne klær. Jeg har nå bare to maskiner igjen ca så er jeg ferdig! Skiftet på senga tidligere idag så da ble det jo enda mer å vaske.

Siden skuldra mi ikke fungerer optimalt må jeg rydde litt, pause litt, vaske litt, rydde litt, pauselitt osv. Dermed går stortsett hele dagen til rydding og husvask. Nå med 2 marsvinbur i stua blir det enda mer rydding fordi det drysser høy overalt. Jeg er jo i tillegg allergisk mot gress så jeg klør i øyner og nesen hele dagen lang. Det er egentlig ikke så kjempe lurt å ha masse gress inni stua når man er allergisk, menmen....

Nå er det bare litt vasking og rydding igjen før jeg kan holde resten av hviledagen hellig. mulig vi må ta oss en liten cache tur etterhvert. I morgen planlegger jeg i allefall en lang tur ut hvis været holder seg. Jeg og Aila går tur på mandagene når Trond trener. Så vi tasser rundt fra ti på seks til kvart over syv. Så plukker vi med oss noen cacher hvis det passer seg sånn.

Ingen kommentarer: