torsdag 16. april 2015

En verden av likhet

Jeg vet ikke om det bare er meg som har lagt merke til hvor like folk begynner å bli.
Altså like av utseende.

Da vi dro på ferie så satt det to jenter på raden over midtgangen. De var 18 år og helt kliss like. Like klær, like sko, lik sveis, og sminke. De snakket tilogmed temmelig likt....De var ikke søsken men jeg kunne lett blitt lurt. Det samme skjer hvis man går innom en nesten hvilken som helst blogg som skrives av jenter rundt 20. Bildene de legger ut av seg selv og vennene sine viser ekstreme likheter. Både klær, hår til måten de lager duckface og poserer på. Av og til tror jeg de som prøver å være ulike ender opp med å bli lik likevel.. fordi andre prøver på akkurat det samme også ender man opp med den samme løsningen enten det er blått hår eller 70-talls briller.

Det er ikke bare de unge som er like, men jeg ser det også hos folk på min egen alder og eldre. Jeg kan på en måte skjønne at vi blir ufrivillig like på grunn av klær og vesker, men når man tilogmed har lik sveis og lik formede øyenbryn (selv om det ikke er kledelig) så skjønner jeg det ikke. Trend er trend, men gudhjelpe ....

Idag slår jeg et slag for ulikheter og børster støvet av den blå skinnjakka mi. Mens jeg gjør det kommer jeg på at vi trenger lagringsplass, masse lagringsplass til vinterklær og sko.

Ingen kommentarer: