fredag 24. april 2015

Videre tanker fra igår

Jeg glemte jo å skrive ferdig igår, så dermed kommer resten her.

Når det gjelder dette med merke og pengebruk.

Jeg traff denne uken en dame jeg har kjent i snart 10 år. Jeg vil ikke akkurat kalle henne en venninne men en som jeg alltid stopper og snakker med når jeg treffer på henne. Denne damen jobber med klær og er alltid kledd i siste skrik. Uansett, hun hadde kjøpt seg ei veske til over 10tusen som var helt ubrukelig siden den var så tung, så da brukte hun den ikke.
Jeg skal kjøpe meg ny veske, og har sikkert lett etter en i to år siden den jeg har er ødelagt. Jeg har vurdert, prøvd maaaaaaaaange, og da i en helt annen prisklasse enn den overnevnte, men jeg finner ingen jeg tror jeg blir fornøyd med. Når jeg da hører om de som kjøper vesker til mange tusen uten egentlig å tenke seg om så får jeg nesten vondt i magen. For hvorfor kjøpe en ubrukelig veske? Hvis man da ikke kjøper på grunn av merket og for å vise seg frem?


Ingen kommentarer: