lørdag 27. juni 2015

En hobby

Da jeg var yngre drev jeg på med alt mulig. Spilte fotball, volleyball, gikk på ski, drev på med hest, sang i kor, spilte i korps, var en kjapp tur innom både håndball og dans. Jeg samlet på servietter, frimerker, hadde 20+ brevvenner rundt omkring i verden og sikkert mange andre "hobbyer". Da jeg var 16 "knuste" jeg det ene kneet mitt og dermed stoppet all idrettslig aktivitet. Jeg hadde mer enn nok med å klare å gå vanlig.

For ca 10 år siden hadde jeg trening (styrke trening) som hobby. Jeg trente relativt mye, men med fulltidsjobb og fulltidsstudier ble det liten tid til det etter hvert og jeg slutta vel mer eller mindre med det.

Nå som voksen har jeg problemer med å finne meg en hobby som jeg kan drive på med. Jeg har ingen skills når det gjelder håndarbeid, og på grunn av en veldig kranglete skulder kan jeg ikke drive på med noe som krever "statisk skulder" eller noe som krever en veldig "aktiv skulder" så veldig mange aktiviteter utelukker seg selv.

For noen år siden begynte vi med geocaching, men har egentlig bare drevet med det sånn sporadisk, men i år har vi lissom fått litt mer sving på det. Jeg planlegger til og med å låne bobilen til mamma og pappa for å dra på cachetur ;) Vi er ikke SÅ flinke, men det går da fremover. Vi er heller ikke så seriøse og prøver å bli den første til å finne, men vi plukker nå litt i ny og ne.



Geocaching er kanskje det nærmeste jeg kommer det å ha en hobby (sånn bortsett fra reising da, men jeg er usikker på om det kan kalles en hobby). Anbefaler alle å teste det ut. Vi bruker både app på iPhone samt en vanlig GPS når vi er på tur. Finnes gratis app i appstore så det er bare å forsøke.

Ingen kommentarer: