søndag 28. juni 2015

Ikea - prisforskjell

Mulig jeg har skrevet om dette før, men det er faktisk stor forskjell på prisen på svensk og norsk Ikea. For oss som bor i nord har svensk Ikea vært nærmere i kjøretid og er da dermed det jeg har brukt å sjekke prisen hos. Nå kan man jo bestille på norsk nettbutikk, og det var det jeg hadde tenkt å gjøre. Men så sjekket jeg prisen på den svenske siden:

 
 
 
 
I Norge koster dette stoltrekke 1395,-

                                    Samme trekket koster i Sverige: 795 SEK ca 752 NOK.
                                                                  643,- dyrere i Norge.
Så da gjør jeg det veldig enkelt og får mamma til å kjøpe det med hjem når hun suser innom Ikea i Sverige :)

Det finnes også eksempler på at tingene er dyrere i Sverige, men det er en annen historie ;)

Ingen kommentarer: