mandag 20. juli 2015

Mangler kvittering

Jeg surrer en del rundt på finn.no uten at jeg egentlig er på jakt etter noe. Tidsfordriv kalles det gjerne... vel, uansett. I dag trykket jeg meg inn på en annonse for en merkeveske. Dama som solgte den hadde dustbag, pose osv, men ikke kvittering. På finn får man jo opp lignende annonser som den man titter på så jeg tittet på en annen. Akkurat det samme.

For morsomhetsskyld søkte jeg opp dette merket, og trykket meg gjennom noen annonser. Påfallende mange manglet kvitteringen. Jeg tenker nå at hvis man kjøper en veske til 9000,- så tar man vare på kvitteringen? Eller har virkelig folk så mye penger at de ikke bryr seg om å ta vare på kvitteringen selv på dyre ting? Selv vesker som var kjøpt i fjor manglet kvitteringen. Hvis man er litt usikker på om denne veska er det man egentlig vil ha i det man kjøper den så tar man i allefall vare på kvitteringen? (eller er det bare jeg som er 90+ som tenker sånn?)

Jeg mistenker jo at mange av veskene som ligger på finn er falske, og jeg ville aldri turt å kjøpt en veske uten kvitteringen.. En annen ting som overrasker meg er de som selger vesker der ny pris var 8000,- også har de brukt veska max fem ganger. Hjelpes, det blir ganske dyr snittpris for hver gang. Dessverre tror jeg nok det er mye lureri på finn og sikkert i andre salgskanaler også.

Ingen kommentarer: