mandag 31. august 2015

Gresk salat og suppesnobb?

Jeg elsker gresk salat og jeg har spist utallige posjoner denne sommeren. Etter en liten pause er jeg tilbake på gresk salat kjøret. Jeg liker min greske salat uten oliven, så da vet jeg egentlig ikke om det kan kalles gresk salat? ;)

I tilegg til salat spiser jeg (vi) mye suppe. Jeg er ikke spesielt opptatt av "fin" mat, men supper må være hjemmelaget og ikke fra pose!! Idag har vi hatt fransk løksuppe til middag, jeg forsøker å lage suppe en gang i uken. Det er et fint alternativ til kjøttfri middag, selv om vi innimellom bruker litt skinke eller bacon i både tomat og blomkålsuppen.


Supper er flott mat hele året, men kanksje spesielt om høsten. Tror nok det begynner å bli tid for grønnsaksupper. Kanskje allerede i morgen?

Ingen kommentarer: