fredag 14. august 2015

Tanker på stranda del 2

Jeg skrev jo tidligere denne uken om tankene om terror. Jeg har selvsagt ikke bare filosofert over slike ting mens jeg har ligget under parasollen.

En annen tanke jeg har tenkt er dette med brunfarge. Jeg fatter ikke hvordan enkelt kan bli så sinnsykt brune, og ikke minst jevn brune! Uansett hvor mange timer jeg ligger i sola så blir jeg ikke like brun overalt. Jeg blir brun på føttene, men ikke leggene. Så blir jeg brun fra knærne og opp under puppene. Også blir jeg brun fra albuet og opp til skuldra. Leggene blir aldri brune. Fra albuene og ned til og med hendene blir heller ikke brune, og jeg skjønner bare ikke hvordan noen blir så jevnbrun!?!

Da jeg var yngre slet jeg med soleksem rundt omkring. Men etter at jeg begynte å spise betakaroten før jeg reiser til varmere strøk har dette blitt borte. Jeg vet ikke om dette har en sammenheng eller om jeg bare har vokst det av meg. Men betakaroten gjør meg ikke jevnbrun. Jeg har skjønt at det er en del som bruker dette "Barbie dopet" for å bli brun, men det kan jo umulig gjelde alle? Hvis noen vet hvorfor enkelte blir så sykt jevnbrune så del gjerne hemmeligheten. Jeg nekter å tro at det kun er gode gener!

En annen tanke som slo meg mens jeg lå på stranda var dette med mobilbruk. Veldig mange går tur med mobilen sin langs standa. Noen jogger med mobilen og jeg så til og med en dame som jogget med mobilen i bikinitrusa! Jeg har jo mange ganger skrevet om mobilbruk her i bloggen og at jeg synes det er trist at man spør om passordet til wi-fien som det første man sier når man kommer inn på restauranten istedenfor "hei!". Og familier som sitter rundt bordet i ferien og ikke snakker sammen, men knatrer i vei på hver sin telefon. Uansett, jeg er for at man kan legge bort telefonen i ferien, man trenger i allefall ikke å ha den med i trusa mens man jogger på stranda? ;)

Jeg skal legge ut noen bilder fra ferien etter hvert. Hotellet vi bodde på var supert!!! Helt nyoppusset og kjempefint. Bra beliggenhet osv, tror kanskje det er det fineste hotellet jeg har bodd i på Kreta. Muligens et av de fineste hotellene jeg har bodd på i syden (Europa) generelt. Update kommer etter hvert.

Ingen kommentarer: