tirsdag 1. september 2015

Første høstdag

Idag har vi allerede kommet til 1 september. Og jeg har innledet høsten med grønnsakslapskaus til middag!
August forsvant i full fart, og nå nærmer vi oss vinteren med stormskritt.

Jeg har fått gått igjennom stortsett hele høst og vintergarderoben for å se om jeg har det jeg trenger.
Og det har jeg! I allefall stortsett, skulle egentlig hatt et par sko, men nå når vi har bestemt oss for å reise på en liten før-jul tur så må jeg spare. Så dermed blir det verken sko, frisørbesøk eller øyenbrynsnapping på meg. Jeg er jo ikke spesielt opptatt av mote så jeg ligger stortsett en sesong foran i innkjøp. Dermed kan jeg handle alt jeg trenger på 70% salg. I vår handlet jeg jo ullgensere, kåpe, lue, skjerf og strømpebukser i fleng, så det trenger jeg ikke bry meg med å kjøpe til vinteren.
Tynn boblejakke fikk jeg av mamma som også hadde handlet på supersalg, også har jeg alle de gamle boblejakkene mine som bare må pakkes frem.  Nå må man ikke kjøpe nye ting hvert år, men ting blir fort utvasket, nuppete eller faktisk slitt hull i og da må det kastes. Så skjer det jo innimellom uhell i vaskemaskinen eller tørketrommelen som knekker både det ene og det andre. Jeg måtte nettopp kaste en haug med klr som var utslitte, og jeg har fremdeles masse som burde vært kastet men som får holde gjennom vinteren. Tilogmed favoritt skoene mine har jeg slitt hull i, men jeg får meg ikke til å kaste dem. Note to self: Hvis man finner sko som man ELSKER så kjøp to par av samme. Så får man ikke panikk når det ene paret er slitt hull i.............

Ingen kommentarer: