fredag 25. september 2015

Kongen på do

I natt da jeg var ute med hunden som måtte tisse kom jeg til å tenke på en barndomsvennine av meg. Jeg husker det som om det var i går vi satt utenfor barneskolen i en snøhaug å løste verdensproblemer. Så sier hun plutselig ut av det blå: "Hilde, eg synes det e veldig rart å tenke på at du går på do. Ja, det e rart at kongen går på do, og at ho Pamela går på do. At dokker går på do sånn som meg e veldig rart å tenke på"
Dette var jo på tiden da Baywatch var stort og vi så jo på Pamela Anderson på tv. Og at jeg, kongen og Pamela gikk på do var altså en veldig merkelig tanke.
Når jeg tenker på det i dag så er det egentlig ikke så rart, man pleier jo ikke å tenke på kjendiser, kongelige eller forsåvidt vanlige folk på den måten, og jeg har muligens litt problemer med å forestille meg kongen på do. Bruker han lang tid, leser han avisen, synger han mens han sitter på do eller er han en som snakker i telefonen på do...


Ingen kommentarer: