torsdag 10. september 2015

New in

Jeg tenkte jeg skulle skrive en liten bloggpost om gardinshopping, for jeg bestemte meg forrige helg at jeg skulle kjøpe nye gardiner til stua selv om jeg driver å spare til før-julferie. Etter å ha tenkt å vurdert veldig fram og tilbake bestemte jeg meg for å satse på gule gardiner. Ja, GULE!

Når jeg har bestemt meg for noe så har jeg vanskelig med å la tanken ligge, så når jeg vil ha gule gardiner så vil jeg ha gule gardiner.
Det er ca umulig å få tak i slike gardiner jeg vil ha uten at det koster en formue, men jeg har som vanlig inngått kompromiss med meg selv og kjøpt noen billige gardiner som ikke er helt som jeg vil. Jeg var innom 13 butikker, men ingen hadde noe som lignet på gule gardiner så jeg måtte bestille på nett (og det ble en hel historie i seg selv) og disse kommer da ikke i posten før i neste uke. Alt i alt har jeg budsjettert med 1000,- til gardiner og andre tekstiler som f.eks. putetrekk og pledd. Så fikk jeg et øyeblikks dårlig samvittighet med tanke på at jeg skulle bruke penger på gardiner og annet fjas, men så leste jeg en blogg der familien akkurat hadde brukt nesten 15.000,- på 3 nye lamper til stua. Da tenker jeg det er innafor å bruke 1000lappen på 6 lengder gardiner, to pledd og en dæsj puter.

Jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå med gule gardiner. Har jo forsøkt å ha fargerike gardiner tidligere uten hell. Gardinene som henger i stua er hvite og nesten litt gjennomsiktig, og de har hengt der siden vi flyttet hit for tre år siden.

Skulle egenlig ta bilder av mine to fine gule putetrekk som jeg har kjøpt, men kamera er dau og det andre er på Island sammen med min kjære, så da blir det et illustrasjonsbilde fritt for gulfarge. Dette tok jeg på Island for noen år siden.


Ingen kommentarer: