tirsdag 8. september 2015

Valg

Nå er det snart valg igjen!
Jeg liker valg, og jeg tror jeg har stemt i alle valgene som har vært etter at jeg fikk stemmerett.

Da jeg gikk på vidregående ville jeg være en SVer. Det var lissom sånn det skulle være, solidariet, peace and love og man skulle være veldig for innvandring og mot FRP. I første klasse var halve klassen SVere og resten FRPere. Jeg kan love at det var mange heftige diskursjoner, det gikk ganske hardt for seg til tider. Etterhvert tok jeg flere valgtester og fant ut at jeg egentlig ikke hadde så mye tilfelles med SVs meninger, så da startet jeg med partihopping.
Jeg har fremdeles ikke funnet et parti som passer meg helt 100%, og det er sannsyligvis derfor jeg ikke driver på med politikk, men det er flere partier som har elementer av ting jeg kan støtte. Foran årets lokalvalg står valget mellom to partier, og jeg har fremdeles ikke bestemt meg for hva jeg skal velge. Det eneste jeg vet er at det partiet som ikke blir valgt får flere personstemmer fra meg fordi det finnes personer på begge listene som jeg tror vil være bra å ha med i kommunestyret.

Oppfordrer alle til å bruke stemmeretten sin!

Ingen kommentarer: