mandag 5. oktober 2015

Å føle seg som en tyv

Idag dro jeg innom HM Home for å titte. Siden jeg er på kjøpestopp så titter jeg bare, men har jo den evinnelig regelen om at jeg kan kjøpe ting på salg så fremt det er noe jeg har vært på jakt etter lenge.
Når jeg var innom så jeg noen industrielle blomsterpotter på salg, men noen var priset ned men ikke alle. Det var ingen på jobb i avdeling home så jeg tok med meg en potte som var nedpriset og en som ikke var de og gikk til en annen avdeling for å spørre hva prisen var. Den var nedsatt så da ville jeg kjøpe, men jeg ville ha 4. Så for at jeg skulle slippe å gå tilbake å hente to og så tilbake til kassa, så betalte jeg for 4 også avtalte vi at jeg bare skulle ta 2 til med meg når jeg gikk ut.

Jada, det gjorde jeg. Tok to potter til å puttet i posen min, akkurat da kom en dame gående forbi, det så jo garantert ut som om jeg stjal de pottene! Akkurat da følte jeg meg som en tyv selv om jeg hadde betalt for alle 4 pottene. Når jeg kom hjem kom jeg til å tenke på at butikken kanskje har overvåkningskamera som viser at jeg putter to potter til i posen min så nå føler jeg meg virkelig som en tyv. Det vises jo ikke på kameraet at jeg hadde betalt for 4!
Akk.. lesson learned, nesten gang jeg skal ha flere av en vare så skal jeg gå tilbake å hente riktig antall sånn at jeg slipper å føle meg som en tyv når jeg kommer hjem.

Ingen kommentarer: