torsdag 15. oktober 2015

Sånn eller sånn

Hvem er det egentlig som "bestemmer" at nå skal det være sånn eller sånn?
Trender er en merkelig greie, både innenfor mote og interiør.
Nå er det et faktum at ikke alle kler alt. Jeg kunne f.eks. aldri brukt en magetopp, såpass mye selvinnsikt har jeg ;)

Når det gjelder interiør og farger så kommer det nye trendfarger hele tiden. Nå skal veggene være mørke, og det oppfordres jo nesten til å løpe og male om dine hvite vegger. Jeg er ikke opptatt av hva som er trendy, men hva jeg liker. I stua vår har vi seks vegger. Den ene er med grå tapet, to vegger har hvit betongish tapet som faktisk er den samme som vi hadde i stua vår der vi bodde før. De tre siste veggene er malt med kalkmaling. Grå kalkmaling som egentlig skulle være den samme, men da vi kjøpte en boks til for å flekke over den ene veggen oppdaget vi at den var helt annerledes og mye mørkerene enn den første vi kjøpte.
Samme greia på soverommet. Vi har to ulike gråfarger på veggen, grå strikketapet, en hvit nøytral tapet og hvite metrofliser.

Jeg har verken råd eller lyst til å male om veggene støtt og stadig bare fordi "noen" sier at nå skal det være sånn eller sånn. Mitt beste "interiørråd" enten det gjelder farge på vegger eller dilldall. Bruk den fargen du liker, kjøp det du synes er fint og la trend være trend ;) Pengene du sparer på å ikke følge trenden kan du reise på ferie for, og tenk så mye kjedelig malerarbeid du slipper unna!

Det finnes jo bloggere som blåkopierer andre bloggere, altså kjøper akkurat de samme tingene og styler det på akkurat samme måte, på tilsvarende sted. Det synes jeg er trist. For det første må det jo koste en formue å skifte ut møbler i hytt og pine bare fordi andre gjør det. Også er det jo litt kjedelig å ha det akkurat som noen andre har det? Det er jo fint å la seg inspirere av andre, men blåkopiering....Det er bare trist.




Ingen kommentarer: