onsdag 11. november 2015

Curcumin

Jeg har jo slitt med betennelser i skulderområdet i 5 år. Kroniske betennelser som jeg ALDRI klarer å bli kvitt. Massøren som jeg har brukt i lengre tid mener at jeg har betennelser rundt muskelfestene. Innimellom kjennes det som jeg har brennende tennisballer bak skuldra. Det er fryktelig vondt og ikke minst hemmende. Jeg kan ikke vaske hunden eller brette klær uten at det tirrer. Det å sitte ved spisebord, bla i avisen, henge klær til tørk, tømme oppvaskmaskinen er svært smertefult. Også det å sitte rett opp og ned foran pcen. Etter at jeg begynte å jobbe for noen uker side fikk jeg så sterke smerter at jeg holdt på å gi opp, jeg gråt mine tårer for jeg var sikker på at jeg ikke ville holde ut mer en noen dager til.

Det som er viktig å få med er at jeg tåler ikke voltaren eller annen betennelsesdempende medisiner som man får fra legen. Jeg klarer å spise det maks to dager før jeg får så sterke smerter at jeg må slutte. Derfor klarer jeg aldri å bli kvitt betennelsene.

Vel for å gjøre en lang historie kort.
Jeg måtte gjøre noe. Jeg liker jobben min og det hadde vært kjipt å måtte slutte etter en og en halv uke. Jeg hadde lest et eller annet om at gurkemeie var et alternativ så jeg dro innom helsekosten for å høre om de hadde noe som kunne fungere. Jeg fikk med meg en pakke av dette:

Så disse tablettene har jeg spist i litt over en uke og det er helt merkelig å si at det kan se ut som om det fungerer! Det føles i allefall litt bedre enn før.
Jeg vet jo ikke om dette er løsningen, men jeg skal i allefall fortsette å spise disse til pakken er tom.
Kanskje det bare er innbildning eller kanskje det fungerer. Time will show :)

Så det var dagens tips fra meg. Prøv gurkemeie i en eller annen form hvis du sliter med betennelser.

Ingen kommentarer: