onsdag 25. november 2015

Test av beis

Selv om formen er bånn i bøtta så har jeg gjort en liten test av beis.
Vet ikke helt hvilken grunnfarge vi skal bruke, så jeg har testet grunnstrøk med valnøtt og drivved, siden vi har det fra før.


Jeg valgte å teste på relativt "rent" treverk. Beis blir veldig annerledes på gulnet treverk. Det fikk jeg erfare sist jeg skulle beise en vegg. Jeg hadde fått tips om den ultimate fargen basert på visse blandingsforhold mellom ulike farger. Jeg blandet og klasket på vegg, det så ut som bæsj....
Ja, jeg tuller ikke. Det ble helt skrekkelig! Hadde jo sett bilder av hvordan det skulle bli, men det ble jo ikke noe i nærheten engang.

Tenk at det er blitt 25 november allerede. Må vel begynne å finne frem litt julepynt etterhvert. Har jo sett folk som hadde satt opp juletreet allerede i slutten av oktober. Det er litt vel tidlig etter min smak..

Ingen kommentarer: