tirsdag 12. januar 2016

For en dag!

Idag har jeg hatt en helt fantastisk dag!

I fjæra i magisk januarlys, -5 grader, suuur vind med to dunjakker har jeg hatt en helt fantastisk opplevelse! Det kan nesten ikke beskrives med ord.

Leste i avisa idag tidlig at hvalen hadde vært veldig nært land i helga, og siden jeg ikke hadde noen planer for dagen så bestemte jeg meg for å kjøre til Sommerøya for å se om det var noen der idag.
Det var ingen hvaler der så jeg kjørte hjemover, men holdt utkikk mot sjøen. Og for et skue! Jeg stoppet bilden rett ved fjæra og hadde en times hvalshow. Hvalene danset, hoppet og spratt med meg som eneste menneskelige tilskuer (Aila var selvsagt også med). Jeg følte meg som en idiot der jeg sto å hoppet opp og ned i fjæra i takt med hvalene. Uansett hvilken retning jeg tittet så var der hvaler som hoppa. For en helt fantastisk fin opplevelse! Det var iiiissssskaldt og vinden blåste så det var vanskelig å holde seg på beina, men hvalene hoppet, jeg hoppet og tårene spratt fordi vinden var så kald, men tårene kunne like godt ha kommet av denne rørende forestillingen. Ingen turistbåter som plaget hvalene, ingen fiskegarn i veien, de virket lykkelig å glade!

Jeg forsøkte jo selvsagt å ta noen bilder, men det var så kaldt at det nesten var umulig å holde kamera, og dermed ble bildene uklare, men jeg viser de nå frem likevel.








Ingen kommentarer: