fredag 15. januar 2016

Innredning til hytta

Selv om vi fremdeles bare driver med kjedelige ting som har med hytta å gjøre så har jeg selvsagt begynt å tenke på innredningen. Spisebord stoler fikk jeg gratis på finn før jul, i tillegg har vi kjøpt en sovestol via finn. Vi hadde tenkt å kjøpe minst mulig møbler og ting, men litt blir vi nok nødt å kjøpe. Så er det jo noe jeg har lyst å kjøpe og noe har jeg allerede kjøpt *kremt* 4 puter og litt veggpynt.

Jeg har også kjøpt en lampe igår. Den var på salg og kostet rund 698,- (ny pris var 3198,-)

Jeg er usikker om vi skal bruke den her hjemme eller ta den med til hytta. Den opprinnelige planen var å spraylakke den i gull, men jeg må tenke litt på saken. Vi er jo uansett ikke klare til å henge den opp riktig enda uansett.


Vel, tilbake til hytta så trenger vi en sofa av et eller annet slag. Vi har jo tenkt på å ta sofaene vi bruker her hjemme og flytte over etterhvert, men nå har vi jo en ekstra sofa i stua samt en stol, en sjeselong på loftet, en stol på kjøkkenet, en daybed og en "sofa" til på loftet... Tenker vi må klare å fikse noe ut av dette, men ingen av disse tingene passer egentlig helt sammen så jeg håper vi finner ut av det på et vis. Jeg vurderer faktisk å male ekstrasofaen vår slik at den skal få rommene til å henge sammen, men jeg må kanskje ferdig til rommene er ferdig.

Sånn ellers har vi et par nattbord (ikke like) som vi kan bruke, en "kommode", et lite bord og et vitrineskap samt en Billy bokhylle. Lamper til å ha over kjøkkenbenken og en taklampe til et soverom. Ingen av disse tingene passer heller sammen, så jeg tror det muligens kan blir litt utfordrende å få det til å henge sammen. Jeg har en veldig fin visjon i hode mitt om hvordan jeg vil at det skal bli, men da må vi bruke penger på å kjøpe f.eks en sofa. Jeg får satse på at det dukker opp noe billig eller gratis på finn etterhvert.

Jeg liker jo egentlig ikke "hyttestil" som består av triste møbler som er tilovers, men må man så må man ;)



Ingen kommentarer: