mandag 11. januar 2016

Jeg spiser for lite!

Selv om det muligens ikke ser sånn ut *knegg* så spiser jeg for lite.

Igår satt jeg og surfet rundt, og havnet inn på bloggen til en bekjent av min kjære som jobber som PT. Han hadde laget et kostholdsprogram for de som ønsket å gå ned 1 kg i uken.
Etter å ha lest gjennom så har jeg konkludert med at jeg spiser for lite. Altså for lite ordentlig mat, noe som igjen gjør at jeg er fysen på noe godt (sukker) halve dagen og dermed putter i meg sjokolader og annet snacks jeg kommer over.

Jeg merker det veldig godt når jeg ikke spiser godterier at jeg har behov for veldig mye mer mat.
Men jeg er ikke super interessert å drive på med å veie mat osv så jeg er litt usikker på hvordan jeg skal angripe dette. Hvis jeg klarer å kutte hverdagssukkeret så tror jeg at jeg er langt på vei, og da må jeg i allefall begynne å spise frokost tenker jeg. Nå spiser jeg som regel enten frokost eller lunch, som regel lunch siden jeg ikke har tid å spise frokost. Og innimellom spiser jeg ikke lunch heller for jeg er flink å glemme å ta med mat når jeg er på jobb, eller fordi det er blitt så sent på dagen at jeg ikke gidder å spise fordi det er så nært til middag. Det føkker opp blodsukkeret, det er i allefall sikkert! :)

Ingen kommentarer: