søndag 3. januar 2016

Jul

Julen ifjor var tidenes korteste. (jeg sliter fremdeles med i år og i fjor)
Vanligvis så pynter jeg juletreet i midten av desember også slenger jeg det ut (dvs inn i posen sin) på nyttårsaften eller 1 nyttårsdag senest.

Vel, denne gangen hentet vi ned treet fra loftet å satte det opp på fot. Treet pakker vi alltid ned med lys og glitter på så det var på som vanlig, men resten av pynten fikk vi aldri opp. Da vi ikke hadde fått pyntet treet til lillejulaften så droppet vi det bare siden vi ikke skulle være hjemme uansett. Da vi kom hjem så startet jeg å pakke ned alle juleting så alt var borte før nyttårsaften.

Nå føles det som det er veldig lenge siden jul, og jeg blir nesten litt forstyrret av å se juletrær når vi kjører forbi hus som enda ikke har pakket ned/kastet ut treet for i mitt hode er det leeeeenge siden jul. For min del kunne vi godt feiret julen på sydligere breddegrader, men siden vi har Aila og marsvinguttene så kan vi ikke det. Jeg trenger ikke snø eller julenisse, og jeg tror egentlig ikke min kjære har så veldig behov for det han heller.

Ingen kommentarer: