søndag 10. januar 2016

Vilnius - prisnivå

I desember var vi på førjulstur til Vilnius.
Vi betalte alt vi kjøpte og pengene vi tok ut på kredittkortet mitt, og nå har jeg akkurat tatt en titt på regningen.

Vi har brukt 1184,- per person på mat, drikke,  snacks, taxi til og fra flyplass (ca 290,-), inngangsbilett til museum og spa (437.- hver på spa) Egentlig har vi faktisk brukt litt mindre for vi har enda en del penger igjen av de vi tok ut.
I tillegg har jeg brukt 176,- på ny veske. Og min kjære brukt ca en 50lapp på lue.
Jeg ble jo superoverrasket når jeg oppdaget at vi hadde brukt såpass lite!  Vanligvis blir man jo overrasket over at man har brukt altfor mye penger ;) Vi var i Vilnius fra torsdag formiddag til søndag formiddag.


 Det er med andre ord veldig billig for mat å drikke i Vilnius. Dyreste middagen vi hadde kom på 196,- for begge to. Da hadde vi en forrett på deling, hver sin hovedrett og drikke på en halvfin restuarant. Da ble vi så mette at vi ikke hadde plass til dessert. Vi hadde også en lunch på McDonalds å den kom på 52,- for begge to. Ble jo sikkert litt dyrere enn vanlig siden krona er såpass svak mot euroen. Jeg trodde jo før vi reiste at de hadde egen valutta der, men det hadde de ikke. Sånn går det når man kjøpe en noen år gammel guidebok :





Ingen kommentarer: