torsdag 18. februar 2016

La det bli lys

Jeg har jo ikke så mye annet å tenke på for tiden så jeg tenker mye på hytta vår, og hvordan den skal bli etterhvert. Som de som titter innomher regelmessig kanskje har fått med seg, så blir ikke akkurat dette en typisk tradisjonell hytte når det kommer til stil. Det blir en slags merkelig mix av ting jeg liker. Jeg skriver "jeg liker" for det er jo jeg som bestemmer. *ler* Min kjære bryr seg ikke så veldig om veggen er blå eller grønn så da blir det sånn som jeg vil ha det, men vi har da ganske lik smak så vi blir alltid enig om sluttproduktet.

Vi pusser opp hytta på lavbudsjett. Mye av matrialene er kjøpt på opphørssalg. Kjøkkenet er kjøpt på finn.no (dog er det helt eskenytt), lamper lager vi selv av det vi har fra før av eller kjøper billig på salg. Møbeler kommer foreløpig fra finn, eller er kjøpt på supersalg.

Kjøkkenlys har jeg letet etter i flere uker. Vi trenger 4 lamper sånn ca, og jeg vil jo selvsagt bruke minst mulig penger på det, men det må jo likvel se vettig ut samt passe inn.

Igår gikk vi forbi Åhlens der de hadde satt alle varene ned med 70% så da kjøpte jeg disse.


De kostet litt over 50lappen. Så blir det enten satt på en stor, kul pære eller så lager vi skjerm av et eller annet. Hadde egentlig lyst å kjøpe noen superfine lamper fra House Doctor, men det kostet 550,- pr lampe, så da ble det disse her i første omgang, så får vi heller se etterhvert om vi kan kjøpe noen dyrere.





Ingen kommentarer: