fredag 11. mars 2016

Pusse opp uten budsjett?

Her om dagen snakket vi om det å kunne pusse opp uten å tenke på pris.
Det å kunne kjøpe akkurat de flisene, den vasken, gulvet, lampene man har lyst på!
Det måtte jo være heeeeeeeeelt fantastisk. Vi har alltid pusset opp på lavbudsjett, og har i svært liten grad kjøpt tingene vi egentlig ville ha, men vi har måtte inngå kompromiss og velge billige løsninger.

Huset vi bor i nå er det vi har valgt ting som vi ville ha. F.eks. veggflisene på badet, flisene på kjøkkenet (men der har vi valgt å bruke den billigste typen som vi måtte kjøpe fra Trondheim), og for såvidt også alle gråe gulv. Ingen av delene er spesielt dyre, vi kunne f.eks valgt dyrere gråe gulv.

Vi har f.eks. billig kjøkken, baderomsinnredning fra Ikea, ingen dyre lampe (eller vi har en, men den kjøpte vi utstillingsmodellen), sofa, kopper, glass og fat fra Ikea, stuebordet er ei gammel fjøsdør osv.
Jeg er ganske sikker på at huset vårt hadde sett annerledes ut hvis det var jeg som bestemte, og ikke pengboka...

Men jeg regner med det er sånn for de aller fleste?

Vel, innimellom skulle jeg ønske at man kunne kjøpe det man hadde lyst på istedenfor en billigere løsning. Og jeg innrømmer at jeg blir en smule irritert når jeg ser hvor mye fine greier bloggere får sponset! Det er jo ikke vanskelig å ha det fint når andre betaler....

Jeg har også reflektert en del over den forbruksmentaliteten bloggeverden fremmer. Det er jo egentlig helt sykt. Når jeg leser om hvor ofte enkelte bytter møbler så blir jeg svett. Men mer om det en annen dag :)




Ingen kommentarer: