lørdag 2. april 2016

Jeg velger komfort

Alltid komfort! Det går foran alt annet sånn ca.

Idag har jeg kjedet meg å dermed bladd igjennom en hel rekke blogger, og det virker som om alle er ute å reiser nå om dagen. Vel, jeg har tittet på bildene de legger ut av seg selv på storbytur, og det ser alt annet enn komfortabelt ut! Altså det de har på seg.

Jeg prøvde en gang på tasse rundt i Paris i høye heler, kilheler tilogmed, og det var ca helt forferdelig! Bare tanken på å vandre rundt i sånne sko i timesvis får meg til å grøsse.
Nå kan det jo hende at sånne bloggere ikke går så mye når de er på tur, men jeg går MYE. Ekstremt mye, og jeg hadde sikkert dødd hvis jeg hadde gått rundt med ubehagelige sko i timesvis. Vel, muligens hadde jeg ikke dødd, men jeg hadde blitt veldig sur, og jeg tror ikke det er noe bedre.
Jeg velger også ytterklær som holder  meg tørr og varm, men som nødvendigvis ikke ser så flott ut på bilder ;)

På storbytur har jeg alltid to par sko med meg. Alltid komfortable sko som er gode å gå i.

Om tre uker skal vi til Oslo i bursdag før vi reiser videre til Polen. Siden vi først skal i bursdag så må jeg jo ha med meg et par finere sko, og heldigvis kjøpte jeg et par nydelige sko fra Ecco på halv pris av rød pris salg i fjor. Selv med hæl er de gode å gå i, og jeg bruker de ofte. Faktisk så ofte at jeg kjøpte meg et par nesten like sko fra en annen produsent på 70% slik at jeg har et par å bytte på slik at ikke Ecco skoene blir utslitt *knegg*
 Jeg er sluttet å kjøpe billig sko fra jallamerker.  Nå kjøper jeg bare ordentlige sko, enten på halv pris av rød pris eller på 70% avslag. Jeg velger komfort, men med sylslankt skobudsjett ligger jeg som regel en halv sesong bak. Sommerskoene jeg kjøpte på salg i fjor høst, kan jeg ta i bruk denne våren.
Vel, nå prater jeg meg bort her.

Jeg er på en måte startet å tenke på turen om tre uker. På valg av klær og sko. Vi sender bare et kolli baggasje, + håndbaggasjen så det er kanskje derfor jeg aldri har med fine sko, og klær. Jeg velger komfort og har dermed ikke plass til de fine tingene. (Ikke at jeg har så fryktelig mye fine klær å ta med meg uansett;)

Skulle slenge med et bilde av meg i mine komfortable sko på tur, men jeg fant rett og slett ingen.



Ingen kommentarer: