torsdag 12. mai 2016

Konfirmasjonsgaver

Jeg har den siste tiden fulgt diskursjonen om konfirmasjonsgaver med stor interesse.
Da jeg ble konfirmert for mange år siden fikk jeg mest smykker, enormt mange smykker faktisk, sølvtøy , flere fotoalbum og sånt, og ikke så mange penger. Jeg tror faktisk jeg fikk minst kontanter av alle i klassen min.

Men i tillegg til penger, smykker fikk jeg også aksjefondsandeler. Til å begynne med så gikk de litt opp før de falt veldig ned og var nesten halvvert mtp utgangspunktet. Men så gikk de opp igjen, og sånn har det egentlig bare fortsatt. Jeg har fremdeles fondsandelene mine og disse har jo mangedoblet seg på disse årene. Verdien på dette idag er jo mer enn det jeg fikk i kontanter til konfirmasjonen.
Jeg vet ikke helt hva jeg skal bruke disse pengene til, men de kommer sikkert fint med en vakker dag.

Mitt tips til konfirmasjonsgave er dermed fondsandeler!
Det er faktisk superlurt, og pengene blir da ikke brukt på "tull" :)

Jeg brukte forøvrig mine konfirmasjonspenger på reise, og noe ble stående på konto og jeg liker å si at jeg brukte de siste pengene på å kjøpe Aila!


Ingen kommentarer: