mandag 2. mai 2016

Oslo

For litt over en uke siden var vi en tur i Oslo siden vi skulle i bursdagsselskap.
Vi er sjeldent i Oslo, og som regel blir det bare en dagstur inn til byen når vi bor på et av hotellene som ligger ved flyplassen.

Når man kommer ut av togstasjonen så er det nesten som om å komme til et annet land, og en tur oppover Karl Johan er nesten litt slitsomt. Nå var det lørdag og herregud så mye folk! Jeg gikk inn på Zara og trodde jeg skulle dø fordi det var helt stappfult så jeg gikk rett ut igjen. Fant ut at shopping ikke kom til å skje så da brukte vi heller dagen på å tasse rundt i byen å se på noen sights og finne noen geocacher, mens vi ventet på innsjekk på hotellet.  Jeg synes Oslo er kompakt, det meste er i gåavstand fra hverandre, fint,  men noe Oslofan blir jeg nok aldri. En annen ting er at kulden på østlandet er helt annerledes enn her i nord. Det er jo helt sykt så kaldt det er der selv om graderstokken viser høyere temperaturer enn hjemme.




Vi bodde på en nesten helt nytt hotell på Karl Johan, det var veeeeeeeeldig rosa, men fancy. Litt kjedelig at innsjekk var så sen, hadde vi sett det da vi bestilt hadde vi nok helt sikkert valgt et annet hotell med mulighet for tidligere innsjekk.

Ingen kommentarer: