mandag 4. juli 2016

Ferietanker

Jeg har sikkert brukt en timestid nå på å titte på flybilletter og reisemål.
Drømmer meg langt bort :)

Jeg er blitt veldig begeistret for kombinasjonsferier der man kombinerer flere reisemål, og det er det jeg har sett på idag. Det viktigste når man skal gjøre en kombinasjonsreise er å ta utgangspunkt i en hub med mange muligheter. Mange muligheter = billige billetter

Dagens kombo som ligger øverst på blokka er Dubai/Sri lanka. Det koster ca akkurat det samme å reise oslo-sri lanka som å reiser oslo-dubai, dubai-sri lanka. Jeg har vurderte både. oslo-dubai, noen dagers stopp der for så å reise dubai-sri lanka, og deretter sri lanka tilbake til oslo. Også samme start, men via dubai tilbake. Det er faktisk billigst!
Dubai er en fin å bruke som hub, enten man skal til Sri lanka, Thailand, Maldivene eller andre steder i nærheten. Jeg har veldig lyst til å reise til Maldivene, men det koster mye å bo på de fine hotellene.

For noen år siden var vi på Mauritius, og betalte ca 26000,- for oss begge fra Tromsø. Da var det 2 uker, inkludert hotell med halvpensjon, tre utflukter og transport fra/til flyplassen. Kan absolutt anbefale Mauritius til både store og små!

For årets hovedferie har jeg mange alternativer, men vi må holdes oss innenfor et slags budsjett så vi får se hva vi ender opp med. Er jo faktisk sykt dyrt å reise på charter fra Tromsø, og alternativet på høst/vinteren er jo GC, så da tror jeg det blir noe fra Oslo.

Ingen kommentarer: