lørdag 13. august 2016

Hjelpes

Jeg dristet meg inn på et kjøpesenter på en lørdag!! En lørdag, før skolestart!

Tenkte jeg skulle ta en tur innom nærmeste kjøpesenter, men så husket jeg på at det er lørdag, så jeg ventet til klokka var 17 før jeg dro innom. Tenkte at det sikkert hadde roet seg.

Da jeg trykket på heisknappen i kjelleren skjønte jeg at jeg burde ha latt være å dra. En mor med to døtre på 6-8år kom ned trappen. Jeg hørte de lenge før jeg så de. Moren kjeftet for et eller annet. På et tidspunkt nærmest brølte hun til barna om at de måtte skjerpe seg, jeg var da gått inn i heisen, og måtte faktisk snu meg for å se hva som foregikk.

Vel, hele besøket på senteret bestod av kjeftende foreldre. Herregud som folk kjefter på barna sine. En mor (evt. bestemor) kjeftet på jenta (kanskje 10 år) fordi hun hadde fått så mye, men maste om mer. Da jeg gikk forbi de litt et par minutter senere kjeftet hun fremdeles og da begynte  jenta å gråte.

Veldig ofte truer foreldre. Teller til tre osv. Idag var jeg vitne til en ny variant med at mor telte til 3 og til da måtte sønn komme bort til henne som stod kanskje 3 meter unna, mens søster truet med at mor kom til å levere tilbake alt de hadde kjøpt.

Noen truer med at de ikke kommer til å gå i lekebutikken, og for noen uker siden hørte jeg en mor som truet med at de ikke kom til å gå for å spise sushi etterpå....

 Etter 23 minutter gikk jeg. Det ble too much for en sart sjel ;)

Ingen kommentarer: