lørdag 15. oktober 2016

Etiske valg

Da jeg var liten fantes det et pelsdyroppdrett (eller kanskje flere?) i kommunen jeg bodde i. Jeg og en venninne brukte å filosofere om å ta oss inn der for å slippe ut alle dyrene.
Vi gjorde det jo selvsagt ikke, men det var noe vi snakket om å gjøre.
Jeg har på en måte vært opptatt av rett og galt i forhold til dyr helt siden jeg var liten. Var vel også innom tanken på å bli vegetarianer en periode, men det ble aldri noe av.

Som voksen har det på en måte vært vanskelig å følge opp moralske riktige valg. Jeg bruker for eksempel skinnsko, og skinnvesker, og jeg har ikke vært veldig flink til å sjekke om produktene jeg kjøper er testet på dyr.

Men nå har jeg oppdaget den fantastiske appen til Dyrevernalliansen! Der ligger de fleste merker som selges her til lands og man kan enkelt sjekke om de tester op dyr eller ikke. Favoritt mascaraen min er testet på dyr så den går i søppla, og hvis jeg hadde hatt god råd så hadde jeg kastet alt jeg har som er testet på dyr. Meen det kan jeg jo ikke så jeg får være mer etisk bevisst etterhvert som det blir tomt i krukker og flasker.

Håper alle som er opptatt av å si nei til palmeolje og er opptatt av å si nei til testing på dyr.

I mangel på et mer dekkende bilde, legger jeg ved et av Rex som har tatt en hvil i matkurven :)



Ingen kommentarer: