onsdag 12. oktober 2016

Mat - igjen

For en stund tilbake skrev jeg her i bloggen at jeg spiser for lite, noe som resulterer i at blodsukkeret danser opp og ned, og jeg ender dermed opp som en monster på desperat jakt etter sjokolade eller andre søtsaker.

De siste dagene har jeg forsket litt på kalorier og forbrenning for å finne en løsning på dette.
Jeg har på en måte ikke tenkt at ting som jeg har trodd har vært ok, inneholder så mye kalorier. Hvitost inneholder jo masse kalorier, det samme gjør f.eks nøtter av ymse slag. Jeg elsker vaffler med hvitost og jordbærsyltetøy og spiser gjerne 3 på rappen, men det innholder jo litt over 700 kalorier! Til sammenligning bør en middag for meg ikke inneholde mer enn 390 kalorier.
Og selv om jeg vet at vaffler ikke akkrurat er verdens sunneste greie å spise, så trodde jeg ikke det var SÅ ille.

Så jeg har lært veldig mye om mat i det siste som gjør at jeg kommer til å endre litt på matvanene mine.  I tillegg har jeg kjøpt en boks med krom, så får vi se om det hjelper på blodsukkerets dans.

Ingen kommentarer: