søndag 27. november 2016

1. søndag i advent

Igår kom snøen.
Det er jo en milepæl som må noteres i bloggen slik at vi har på kontroll på akkurat det til neste høst.

Apropos milepæl, så har jeg eksamen på førstkommende fredag. Jeg er ikke forberedet, min kjære som skal ha akkurat den samme eksamen er enda mindre forberedet. Jeg forsøker å lære han det lille jeg har lært, men jeg vet jammen ikke om det er nok til at vi greier eksamen.

Idag har jeg brukt tiden på å se etter ferieturer istedenfor å lese, jeg synes det er vanskelig å konsentrere seg. Vel, jeg fant mange billige alternativer men nå har vi vel mer eller mindre akkurat nå tatt en avgjørelse om å ikke dra selv om min kjære har fikset fri fra jobb. Åh såå kjedelig.

Vel, nå blir det noen dager med hard lesing eller i allefall litt lesing. Jeg har valgt ut noen temaer som eg tenker å lære meg, og resten dropper jeg. Håper bare jeg treffer noenlunde med det jeg har valgt.


Meeeeen tilbake til overskriften.
1 søndag i advent. Vi har en slags tradisjon om å kjøre en tur rundt på øya her 1.søndag i advent for å se på hvordan folk har pyntet. Folk har jo tilogmed satt opp juletrær! Det synes jeg er tidlig.
Selv har vi ikke pyntet noe som helst. All pynt ligger på mørkloftet og dit er vi ikke kommet oss idag. Og kjenner jeg oss rett så går det vel enda noen dager før vi får fikset det. Jeg er jo en ikke-jul person, eller jeg har i allefall blitt det de siste årene. Jeg har på en måte ikke behov for jul, føler på en måte ingen glede ved det, jeg har ingen julefølelse osv. Så strengt talt hadde jeg ikke trengt noe pynt heller. Blæh...


Ingen kommentarer: