lørdag 26. november 2016

Black Friday galskap

Hjelpes
Jeg var en tur bortom byen største kjøpesenter i går, men jeg gadd ikke å gå inn. Herregud folk er gærne! Bare det reklameres med salg så er det jo nesten som folk mister all vett og forstand.

Jeg tenkte godt gjennom om det var noe jeg trengte å kjøpe i går, om det var noe jeg hadde lyst på, og svaret var nei. Så da lot jeg være. Jeg var innom 3 butikker igår, og på en av dem fikk jeg se hamstring av nye dimensjoner. Uff.. nesten litt trist.

 Det "morsomme" er jo at de tilbudene de fleste butikkene kjørt igår, er jo de samme tilbudene som det de har ellers på kundekvelder og det samme som de har hatt på tilbud lenge. Jeg er en sånn som gjerne kan følge med på bestemte produkter og prissvingninger bare på gøy, så de tilbudene som var på flere butikker er de samme som de har hatt på tilbud gjennom hele november.

Her er vi heldigvis ferdig med alle julegaver så jeg trengte ikke å stresse rundt etter julegaver heller. Jeg er ingen miljøfanatiker, men jeg synes det er litt trist med alle disse dagene som oppfordrer til økt forbruk. Jeg innrømmer glatt at jeg også kan kjøpe fordi det er billig, men da må det faktisk være billig, og jeg forsøker i det minste å bare kjøpe ting vi trenger.




Ingen kommentarer: