torsdag 15. desember 2016

Bruktpriser

Helt siden vi kjøpte vårt første hus for snart 10 år(!!) siden har jeg vært mye i forskjellige bruktbutikker. I begynnelsen var det latterlig billig på bruktbutikkene, men så ble det poppis å handle brukt og prisene steg.

De siste fire årene har jeg vært mye på bruktbutikken som ligger 2 minutter unna her vi bor. Der er det foresten også blitt mye dyrere i det siste, spesielt for møblene. Jeg har kjøpt møbler (f.eks.sofa til hytta, og to puffer), cder, bøker, dvder, og ikke minst krimskrams av alle typer. Det jeg synes er litt gøy er hvordan de prissetter varene de har. Ting (type lysestaker) fra Ikea er f.eks dyrere enn ting fra f.eks, Lene Bjerre, Arne Jacobsen, Bruka design og flere andre. Jeg vet ikke hvorfor det er sånn, men det er jo egentlig bare fint for meg som finner mange fine ting til en brøkdel av prisen i butikken ;)

I tillegg til å finne slike ting som man også kan kjøpe på vanlige butikker som f.eks Ting ;) Så finner man jo også en del rare greier på bruktbutikker. På bilde ovenfor så er det en innrammet meny fra en fin (?) fransk restaurant som jeg kjøpte som hyttepynt. Mye gøy å finne hvis man bare roter rundt.

Ingen kommentarer: