tirsdag 3. januar 2017

Nyttårsforsetter

De evinnelige nyttårsforsettene som jeg tenker på hver eneste gang ved ny årsstart.
Noen er alltid enkle å gjennomføre, mens det er værre med andre.

Årets nyttårsforsetter er foreløpig som følgende:

* Ta minst 50 geocacher (bruker å være ta minst 100, men det går jo aldri)
* Besøke minst 2 nye land (enkelt, for det er allerede booket billetter til det)
* Gå på minst en forestilling; teater, musikal etc. (Bør være enkelt siden jeg allerede har kjøpt billetter til oktober)
* Ikke ramle ned lofttrappa flere ganger (Kan bli vanskelig kjenner jeg meg selv rett)
* Spise mindre kjøtt (det bør også være enkelt å få til)
* Bruke mindre penger på mat (bør ligge på maks 1500,- i måneden pr person)
* Finne en treningsform jeg kan like (Dette er vanskelig!)
* Rydde i klærne mine (vanskelig siden jeg aldri klarer å kaste noe)
* Gjøre ferdig hytta (V A N S K E L I G)
* Bli flinkere med hudpleie rutiner (Dette er vanskelig å få til siden jeg synes det er kjedelig og tar aaaaltfor lang tid)
* Slutte å spise godteri (denne står på lista hvert år, klarer det aldri)
* Drikke mindre brus (samme som ovenfor)
* Bruke mindre tid på sosiale medier (Facebook er en ordentlig tidstyv)
* Slutte å irritere meg over idioter (hehe, kan bli en real utfordring)
* Bli frisk! (Den vanskeligste av alle)
* Lese flere bøker om historiske hendelser og annen fakta (Går altfor mye i roman og smuss)
* Lære noe nytt (Vet ikke helt hva det skal være, men noe nytt)
* Gjøre flere ting som gir meg glede (eks: se på hval, ta bilder, være på sjøen)
* Selge ting jeg ikke bruker (har jo masse greier som jeg fint kan kvitte meg med)
* Bli flinkere til å sjekke ut om ting jeg kjøper er etiske (fri for palmeolje, ikke dyretestet osv)
* Kjøpe færre ting (Måtte jo ta den med, selv om jeg er blitt mye flinkere de siste årene til å kjøpe det jeg trenger og ikke alt mulig annet)
* Bruke opp produkter før jeg kjøper nytt (dette har jeg blitt ekstremt flink til, så dette er egentlig bare med på liste som noe jeg skal forsette med)
* Ta en real rydderunde i alle skuffer og skap som sjeldent blir åpnet (dette bør jeg få gjort i løpet av januar)

Jeg innser på dette tidspunktet at denne lista kan komme å bli evigvarende. Noen ting er enkle, konkrete og lett å få til, men jeg ser jo at jeg har flest vanskelige utfordringer.
Blir morsomt å se hvor mye av dette jeg klarer å få til i løpet av 2017!
Oppsummering: 2018? :)

Ingen kommentarer: