tirsdag 28. februar 2017

Kunnskap

Kom plutselig på en "morsom" hendelse.

Før vi skulle reise til Hong Kong dro jeg innom et par bokbutikker for å se om de hadde en bok om byen. På den ene butikken kom en av de ansatte bort å spurte om jeg trengte hjelp. Jeg sa da at jeg ville kjøpe en bok om HongKong siden jeg skulle reise dit. Damen tok meg med bort til reisebøkene, men de hadde ingen bok om Hongkong, "men vi har en om Japan".

Jeg trodde først at jeg hadde hørt feil, men da hun etterpå gjenntok at de bare hadde en bok om Japan så skjønte jeg jo at jeg ikke hadde hørt feil. Jeg vet ikke helt, når jeg skal til Hong Kong så trenger jeg ikke en bok om Japan. Var veldig usikker om jeg skulle si noe til henne, men jeg lot være.

Vanligvis er jeg fan av fagkunnskapen man finner hos butikkansatte, men av og til skorter det tydligvis på allmennkunnskap. Jeg kjøpte ingen bok om Japan, bare så det er sagt ;)



Ingen kommentarer: