fredag 10. februar 2017

Parfymebruk

Jeg er ikke allergisk mot parfyme (så vidt jeg vet?) men tilogmed jeg får helt angst når folk har dynket seg.
Da vi reiste fra Stockholm til Oslo ble jeg sittende ved siden av en dame som enten hadde badet i parfymen sin eller så hadde hun drukket parfyme hver dag de siste to årene...

Til poenget: Det var helt grusomt å sitte ved siden av denne damen den tiden det tok å komme seg til Oslo. Jeg ble faktisk uvell av lukta i tilegg til at det klødde i nesen og øynene.
Jeg forstår ikke at det skal være nødvendig å dynke seg i parfyme før man går ut av døra.
Hvis man kan lukte parfyme på flere meters avstand så er det too much....

Jeg har nesten sluttet å bruke parfyme, og bruker det kun av og til ved speseille anledninger, som julebord o.l. . Folk med allergi skal slippe å gå omvei i ring forbi meg fordi jeg stinker så jeg nøyer meg med et sprut.

Kjære alle dynkere! Vis hensyn :)

Ingen kommentarer: